reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Zuzana Galková

Zuzana Galková

Bloger 
  • Počet článkov:  24
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som študentkou vysokej školy. Mám 19 rokov. Veľmi rada a veľmi veľa čítam (žánrovo, neobmedzene okrem románov D. Steelovej:-). Rada počúvam hudbu,tiež sa neobmedzujem v rámci žánrov,no srdcovka je metal a jazz. Divadlo,literatúra a hudba sú veci, ktoré ma pohltili a bojím sa, že ma raz zhltnú. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

reklama

Nezaradené

Perníková chalúpka

Zuzana Galková

Perníková chalúpka

Kde bolo, tam bolo v jednom trojizbovom byte sa krčila 4 členná rodinka. Mamina, ocino a dve ľúbezné ratolesti menom Janko a Marienka. Mamina bola stredoškolská učiteľka a otec sa snažil už niekoľko rokov rozbehnúť kariéru malého podnikateľa. Maminkino zamestnanie a ockova snaha rozbehnúť biznis uprostred ekonomickej krízy neboli práve ideálnym prostredím pre finančnú stabilitu. Navyše Janko a Marienka boli v období vývoja, takže pravidelne rabovali špajzu. Ani s rodinnými prídavkami si naša rodinka nevládala plnohodnotne vystačiť a tak jedného večera prišlo to rozhodnutie. Kým obe detváky spali, ocino a mamina sa radili o ich osude. Na druhý deň ich zavedú do lesa, dúfajúc, že si tam deti nejako poradia - lesných plodov predsa dosť. Rozhodnutie samozrejme nebolo jednoduché, ale prispel k nemu aj fakt, že v okolí Bratislavy sa tatranské medvede nezvyknú potulovať a navyše maminka ako učiteľka s pravidelnými migrénami potrebovala trošku pauzu. Ono totiž Janko a Marienka zase gloriolou okolo svojich hlávok tiež práve nenosili.

  • 13. apr 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 4
Reportáž z nebies

Zuzana Galková

Reportáž z nebies

alebo alúzia z dlhej chvíle Milý čitatelia, v dnešnom čísle časopisu „Žena a posmrtný život“ sme sa Vám rozhodli priniesť reportáž priamo z nebies. Nuž zaklopali sme na nebeskú bránu...

  • 23. jan 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
Letné reflexie alebo Ako sa Zuzka vybrala do sveta

Zuzana Galková

Letné reflexie alebo Ako sa Zuzka vybrala do sveta

V živote  každej mladej devy príde chvíľa, kedy musí vyletieť z rodného hniezda a pobrať sa do sveta na skusy(áno, páni, emancipácia, aj ženy chodia na skusy ). Nuž, jedného dňa sa aj naša Zuzana rozhodla, že sa z malého provinčného mestečka Martinom zvaného poberie v šíri svet a tak sa vybrala spolu s ďalšími 4 devami do ďalekej Viedne. A nielen tak na nákupy, ale na celé tri týždne priúčať sa divadelnému umeniu.  Skrátka, dievča si povedalo, že pozbiera svoje sebavedomie z dostihovej dráhy, zbalilo batoh a šlo. No takto, ešte tomu predchádzalo krátke presviedčanie kamarátok a až potom si ten batoh, potom čo ho dvakrát vybalila zbalila definitívne.

  • 22. jan 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Kde bolo, tam bolo

Zuzana Galková

Kde bolo, tam bolo

Kde bolo tam bolo, za hrudnou kosťou a pod priedušnicou bolo jedno kráľovstvo – Pľúca. Pľúca bola celkom dynamicky sa rozvíjajúca krajina. Ťažila najmä z plaveckého priemyslu a zákona o ochrane nefajčiarov. Obyvatelia si v krajine nažívali celkom spokojne. Sem tam prišli drobné územné reštrikcie v podobe malej alergickej reakcie, zrejme upozornenie CNS – najvyššieho Histamínu, aby sa príliš nerozťahovali, ale inak bolo všetko v súlade s homeostázou .

  • 21. jan 2009
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 775x
  • 5
Derivácie

Zuzana Galková

Derivácie

Narodil si sa v 20 storočí, toto sú tvoji rodičia, toto krajina v ktorej budeš žiť. Momentálne meriaš 53,5 cm a vážiš 3,47 kg. Máš viacej červených svalových vlákien – budeš výborne zvládať vytrvalostné behy, na šprint nikdy nebudeš. Potenciál pre budovanie svalovej hmoty nie je bohvieaký, ale až také mizerné to tiež nie je.

  • 20. jan 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
reklama
Výťah

Zuzana Galková

Výťah

Každý z nás sa niečoho bojí. Niekto strach nadobudne na základe nejakej zlej skúsenosti, iný si ho jednoducho sám vytvorí. Ja som majster na vytváranie strašiakov. Na sklade mám všetky druhy – od strachu = rešpektu po strach fóbiu. Keď som ten to rok bilancovala, zistila som, že strach mi zaberá dosť veľkú časť mysle (a z niektorých druhov strachu mám priveľa). Moja myseľ, je dosť svojhlavý element, takže som to mala ťažké, ale nakoniec som sa rozhodla, že sa aspoň jedného svojho strachu zbavím  (potrebujem voľné miesto).

  • 19. aug 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 4
Splnený sen

Zuzana Galková

Splnený sen

Každý človek má sen, ktorý by si chcel splniť. Je jedno, v akom veku sa mu sen splní, hlavne, že sa  to podarí. Odmalička som milovala umenie šermu a všetko, čo k tomu patrí. Na jarmoku ma to neťahalo k stánkom s náramkami a bábikami, ale k tým, kde predávali  „jarmočné meče“. Vždy sa mi  podarilo od rodičov vymodlikať, aby mi ten umelohmotný gýč kúpili. Potom som celé dni chodila so  šabľou (a´la Džingischán) opásanou okolo pása. Keby mi ho mamina neodpásala, ja by som s tým mečom tuším aj spala.

  • 8. aug 2005
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 921x
  • 4
Dotyky a spojenia

Zuzana Galková

Dotyky a spojenia

Neviem, koľko viete o tom to festivale. Takže v skratke je to nultý ročník festivalu slovenských divadiel v Martine. Mohli ste sem tam zazrieť aj reklamu v televízii, no to len s veľkou dávkou šťastia. Tento festival okupoval Martinské námestie a štúdio SKD od 25.7 do 29.7 2005. Lístky na predstavenia v štúdiu mizli rýchlosťou blesku, takže som nemala to šťastie vidieť ani jednu z hier, ktoré neboli na námestí. Jedna z vecí, ktorá mňa a mojich kamarátov veľmi potešila bola, že predstavenia na námestí boli zadarmo.

  • 1. júl 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
Zničený život?

Zuzana Galková

Zničený život?

Keď som túto sobotu išla so sestrou do divadla, stretla som svoju bývalú spolužiačku. Boli sme veľmi dobré kamarátky, vlastne to bola moja najlepšia kamarátka na základke. Vždy sa za ňou obzerali chalani, napriek svojej kráse nebola namyslená. Mala problémy s učením. Nie, nebola hlúpa, len stres jej nedovoľoval, ukázať, čo vie. Okrem to ho mala aj zdravotné problémy a tak veľa chýbala.

  • 30. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 8
O zásadách, tanečnej a sukniach

Zuzana Galková

O zásadách, tanečnej a sukniach

Už odmalička som bola zásadová,( mama hovorí tvrdohlavá, ale ja uprednostňujem zásadová). Svoju zásadovosť som si bedlivo pestovala a mnoho mojich zvykov so mnou rástlo, až ma nakoniec prerástli. Povedala som si, že ja sa s bábikami hrať nebudem a nehrala som sa, obed budem jesť jedine „šťastnou vidličkou“ a inou nejedávam, že sa nebudem maľovať a nemaľujem sa atď. Na jednu zo svojich strelených zásad som však obzvlášť pyšná: nebudem nosiť sukne, kým to nebude nevyhnutne nutné! Táto moja zásada mi vydržala až do októbra tohto šk. roku.

  • 29. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 8
reklama
Výlet

Zuzana Galková

Výlet

Vo štvrtok ráno sa moji spolužiaci spolu s trojčlenným dozorom vybrali na tri dni do Slovenského raja. Keďže som povedala, že tohto roku radšej na výlet nejdem, musela som tú to svoju „zradu“ aspoň trochu odčiniť. Kamarátkam som teda sľúbila, že ich pôjdem aspoň odprevadiť a budem kývať, kým vlak neodíde. Svoj sľub som splnila a 08:40 som stála na Vrútockej vlakovej stanici. Kamaráti na mňa vrhali „zlostné“ pohľady a vyhrážali sa mi, že ak v piatom ročníku neuvidia mňa a môj batoh vo vlaku, tak ma zabijú. Vypravila som ich a kývala som im, kým vlak nezašiel za zákrutu.

  • 28. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 3
Zúriace maturity

Zuzana Galková

Zúriace maturity

Nielen v radoch študentov, ale aj v radoch učiteľov si maturity vyberajú svoju daň. Verte mi, ja ako učiteľské dieťa viem o tej to problematike svoje. O siedmej maminka odchádza z domu a o šiestej sa vracia. Poviete si: „no a čo“. Lenže sa vracia tak trochu zblbnutá.

  • 27. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 3
Návrat maminky

Zuzana Galková

Návrat maminky

Keďže je čas výletov a moja mamina učiteľka, musel nastať ten deň, keď mňa a moju sestru zanechá doma s našim tatkom. Ubehol už druhý deň výletu. Náš ocko, ktorý je workoholik, bol zatiaľ vždy doma pred ôsmou hodinou večernou. Vám to možno pripadá ako bežná vec, ale pre nás s Betkou je to sviatok. Ocko je dospelý len vekom, mám taký pocit, že bez nás - starostlivých žienok, by asi zahynul hladom a chodil v pokrčených košeliach (teraz neviem, čo je horšie).

  • 22. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Škola nie je holubník

Zuzana Galková

Škola nie je holubník

Toto časté slovné spojenie počúvame z úst rodičov a učiteľov neustále, a čím častejšie ho počujem, tým menej sa mi to páči. Keď učiteľ vysloví túto vetu, mám pocit, že tým holubník znevažuje. A to je chyba! Holubník je veľmi významná inštitúcia. Totiž napriek zdanlivému neporiadku je holubník omnoho systematickejší a nevládne v ňom rebélia. A prečo?

  • 20. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
Zázraky televízie

Zuzana Galková

Zázraky televízie

Už „dávno“ som nebola chorá, a tak som si opäť pripomenula tieto pocity. Musím teda priznať, že tá chrípka vlastne prišla včas a pamäť mi osviežila dokonale. Ani by ste neverili, ako ľahko sa zabúda na zodratý nos od servítok, boľavé kĺby od teploty a hlavne na doobedný TV program!

  • 12. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
reklama
Pieskovisko

Zuzana Galková

Pieskovisko

Včera sme spolu s rodičmi pozerali vojenskú prehliadku v Moskve pri príležitosti osláv ukončenia vojny . Úplne ma fascinovalo, ako ju  Rusi pekne zorganizovali. Ruskí vojaci pochodovali ako jeden, dokonca aj Putin pôsobil na svoje pomery celkom milo (aspoň na mňa).

  • 10. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 760x
  • 4
Adrenalínu dosť na celý život

Zuzana Galková

Adrenalínu dosť na celý život

V jedno pekné piatkové popoludnie som sa rozhodla prevetrať si hlavu. Keďže sa mi nechcelo ísť samej, vytiahla som von svoju sestru a môjho spolužiaka Miška. Ako trasu sme si vybrali príjemnú cestu na lesnú čistinku.

  • 9. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 6
Chcú nás dostať

Zuzana Galková

Chcú nás dostať

Každý ma chce vytočiť! Zažili ste už aj vy tento pocit? Tak pozor, to nie je pocit, ale fakt! Týmto javom je zaťažovaných pár miliárd ľudí na svete. Ešte ani nerozlepíte oči a už na Vás číhajú nástrahy každodenného života. Pozriete sa do zrkadla a takmer zinfarktujete. Keď už zo seba  urobíte človeka, tak 15 minút hľadáte ponožku a ak ju nájdete, zistíte, že je deravá. V prípade, že stihnete autobus,  vytočia vás ľudia pokrikujúci: „Postupujte, vzadu je kopec miesta!“. Potom vyleštíte okno autobusu vlastnou tvárou a keď vystúpite, zistíte, že veci, ktoré ste mali odovzdať v práci alebo v škole, ležia doma na stole.

  • 7. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 5
STARÉ LÁSKY

Zuzana Galková

STARÉ LÁSKY

Po dlhšom čase sme sa s kamarátmi opäť vybrali do SKD na predstavenie Staré lásky. O tejto hre sme počuli samé chvály a zárukou kvality boli aj hlavní protagonisti: F. Výrostko, E. Gašparová, M. Geišberg ml., J.Kožuch, Hrnčiar a ďalší.

  • 3. máj 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
SUPERSTAR

Zuzana Galková

SUPERSTAR

Ako inak, ani tento pondelok nebol výnimka a v škole sa nerozprávalo o ničom inom ako o superstar. Z každej jednej šatne sa ozývalo: „si hlasoval za Koščovú?“ „Nie ja som hlasoval za Šindlerku!“ a iné, tomuto podobné reči. Nedá mi to, nenapísať niečo o tejto veľkolepej show.

  • 18. apr 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 10
reklama
SkryťZatvoriť reklamu